Erasmus+ 2η Διεθνική Συνάντηση Μάθησης Διδασκαλίας και Κατάρτισης-Tartu Εσθονία

Standard

Το 1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής υλοποιεί το  πρώτο του Erasmus+ πρόγραμμα, δράση KA2/«Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών», με τίτλο «Through Robotics and Collaboration to the Successful Citizens of the 21st Century». Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ανταλλαγή των καλών πρακτικών της χρήσης της εκπαιδευτικής ρομποτικής μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων. Εκτός από το 1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι το IES Schaman,  Las Plamas Ισπανία και το Kõrveküla Põhikool, Tartu Εσθονία.

Η σχολική χρονιά 2017-18 ήταν η πρώτη χρονιά υλοποίησης του διετούς προγράμματος και περιλάμβανε 3 Διεθνικές συναντήσεις των συντονιστών και 2 Διεθνικές συναντήσεις μάθησης διδασκαλίας και κατάρτισης (μετακινήσεις μαθητών).

2η Διεθνική συνάντηση μάθησης-Εσθονία

Η 2η Διεθνική συνάντηση μάθησης διδασκαλίας και κατάρτισης πραγματοποιήθηκα από 5 έως 12 Μαΐου 2018 στο Τάρτου στην Εσθονία. Πέντε μαθητές της ομάδας ρομποτικής του σχολείου με την συνοδεία τριών καθηγητών ταξίδεψαν στην Εσθονία, την πιο προηγμένη χώρα σε ψηφιακές υπηρεσίες της Ευρώπης, καθώς και τη χώρα με ένα από τα αποδοτικότερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου. Η Εσθονία βρίσκεται στην 3η θέση στην κατάταξη της PISA από το 2015 (το Διεθνές πρόγραμμα για την αξιολόγηση των μαθητών  που διεξάγεται κάθε τρία χρόνια), πιο πάνω κι από τη Φινλανδία, η οποία βρίσκεται στην 5η θέση (στην 1η θέση είναι η Σιγκαπούρη και 2η η Ιαπωνία).

Οι μαθητές μας διδάχθηκαν από τους Εσθονούς μαθητές πώς να χρησιμοποιήσουν τη ρομποτική στη διδασκαλία διάφορων μαθημάτων (Μουσική, Γεωγραφία, Μαθηματικά, Φυσική κ.ά.) και συνεργάστηκαν μαζί τους για τη δημιουργία σχεδίων μαθήματος που περιελάμβαναν την κατασκευή και τον προγραμματισμό ρομποτικών συστημάτων βασισμένων στην πλατφόρμα Lego Mindstorms ev3. Έμαθαν επίσης πώς να χρησιμοποιούν τη ρομποτική ακόμη και σε μαθήματα που μπορούν να γίνουν εκτός σχολικής αίθουσας, στη φύση, κατά τη διάρκεια μιας εκδρομής στην λίμνη Endla.

Στο Tartu University (το μεγαλύτερο της χώρας με ιστορία από το 1632) ενημερωθήκαμε για τις τεχνολογικές εξελίξεις και τα επιτεύγματα των ερευνητών και φοιτητών του Πανεπιστημίου στο χώρο του Internet of Things.

Επισκεφτήκαμε επίσης το Centre for Biorobotics του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Ταλλίν, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τον χώρο που εργάζονται οι ερευνητές των Biorobotics, οι οποίοι μας παρουσίασαν κάποια από τα ρομπότ τους. Εμπνευσμένα από το φυσικό κόσμο, ρομπότ που μοιάζουν με ψάρια ή θαλάσσιες χελώνες δανείζονται χαρακτηριστικά, όχι μόνο εμφάνισης αλλά λειτουργικότητας, από τα έμβια όντα. Χρησιμοποιούνται στην μελέτη φαινομένων όπως στις δίνες (φυσικές και τεχνητές), στην εξερεύνηση του βυθού καθώς και στα ναυάγια.

Παίξαμε και πειραματιστήκαμε στο Science Centre AHHAA στο Tartu και στο Energy Discovery Centre στο Ταλλίν.

Εκτός από το Korvekula Pohikool, το συνεργαζόμενο σχολείο, επισκεφτήκαμε κι άλλα δύο δημόσια σχολεία, το Tartu Tamme Gymnasium και το Lähte Gümnaasium στα οποία εργαστήκαμε ομαδικά με την καθοδήγηση εκπαιδευτικών των σχολείων στη σχεδίαση και εκτύπωση 3d αντικειμένων  καθώς  και στην σχεδίαση και δημιουργία ηλεκτρικών κυκλωμάτων.

Ξεναγηθήκαμε στο Τάρτου (η πόλη αποτελεί το πνευματικό και πολιτιστικό κέντρο της Εσθονίας, δεδομένου ότι είναι η έδρα του παλαιότερου πανεπιστημίου της Εσθονίας) και στο Ταλλίν (την πρωτεύουσα της Εσθονίας, η Παλιά Πόλη του οποίου αποτελεί μία από τις καλύτερα διατηρημένες μεσαιωνικές πόλεις στην Ευρώπη, και είναι καταγεγραμμένη ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO.

Γνωρίσαμε την κουλτούρα και τον πολιτισμό μιας χώρας της Βαλτικής, με τους φιλόξενους και δοτικούς ανθρώπους που ανοίξανε τα σπίτια τους για να φιλοξενήσουν τους μαθητές μας και προσπάθησαν με κάθε τρόπο να τους ευχαριστήσουν, γνωρίζοντάς τους τον τρόπο ζωής τους.

Το ταξίδι μας προς την Εσθονία έγινε μέσω Βιέννης, όπου και διανυκτερεύσαμε για μια βραδιά. Στο λιγοστό χρόνο που είχαμε στην διάθεσή μας αρχικά περιδιαβήκαμε το ιστορικό κέντρο, επισκεφτήκαμε τον ναό του Αγίου Στεφάνου, θαυμάσαμε τα δίδυμα κτίρια που στεγάζουν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και το Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης, το Κοινοβούλιο και το Δημαρχείο. Σταθήκαμε πολύ τυχεροί και παρακολουθήσαμε μαζί με πλήθος κόσμου, έξω ακριβώς από το κτίριο της όπερας σε ζωντανή μετάδοση,  την όπερα «Ο Κουρέας της Σεβίλλης». Εντυπωσιαστήκαμε από τα εκθέματα του μουσείου της πριγκίπισσας Σίσσυ, που στεγάζεται στο παλάτι Hofburg, τα χειμερινά ανάκτορα των Αψβούργων.

Οι δύο Διεθνικές συναντήσεις μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης προσέφεραν μοναδικές εμπειρίες ζωής στους μαθητές μας, που διεύρυναν τους ορίζοντές τους και γύρισαν με περισσότερες γνώσεις για τη ρομποτική, αλλά και για τον τρόπο ζωής και τον πολιτισμό των χωρών που επισκέφτηκαν, γύρισαν διαφορετικοί, πιο πλούσιοι πνευματικά, πιο ανοικτοί προς τους άλλους έχοντας δημιουργήσει ισχυρούς δεσμούς φιλίας με τους μαθητές των συνεργαζόμενων χωρών και τις οικογένειές τους.

Αυτό που έμεινε σε όλους μας ως γενική εντύπωση, κι ενισχύθηκε με την επιστροφή μας στην Ελλάδα, ήταν η οργάνωση, η τάξη και η ηρεμία που επικρατούσε στα σχολεία, που ήταν καθαρά, περιποιημένα και πλήρως εξοπλισμένα.

Στη 2η Διεθνική συνάντηση στην Εσθονία συμμετείχαν οι μαθητές: α) Γυφτοπούλου Στέλλα β) Κουτσουραδής Εμμανουήλ γ) Ντίκας Βασίλειος δ) Σεμπελίδης Γεώργιος και ε) Φωτεινιάς Ιωάννης και τους συνόδεψαν οι καθηγητές: α) Θεολόγου Στέλλα β) Φωτιάδου Γλυκερία και γ) Ψάλτου Ματίνα.

Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η καθηγήτρια πληροφορικής Φωτιάδου Γλυκερία.

  

  

 

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s